NABÓR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE USUWANIA ODPADÓW Z FOLII ROLNICZYCH, SIATKI I SZNURKA DO OWIJANIA BALOTÓW, OPAKOWAŃ PO NAWOZACH I TYPU BIG BAG Z TERENU GMINY NAKŁO NAD NOTECIĄ W 2023 ROKU
Informujemy, że Gmina Nakło nad Notecią złożyła wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o realizację zadania pn.: „Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag” z terenu gminy Nakło nad Notecią. Wnioskowany limit środków finansowych wynosi 50.000,00 zł. Dofinansowanie będzie realizowane po podpisaniu umowy pomiędzy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie a Gminą Nakło nad Notecią do wysokości przyznanych środków.
1. Termin składania kompletnych wniosków przez zainteresowanych – od 24 marca 2023 r. do 12 maja 2023 r.
Wnioski można składać tylko i wyłącznie w okresie naboru. Wnioski złożone po okresie naboru nie będą rozpatrywane. Liczy się kolejność złożonych wniosków.
2. Miejsce składania wniosków: Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks .P. Skargi 7, pok. nr 9 lub ePUAP.
3. Wnioskodawcą może być właściciel gospodarstwa rolnego z terenu Gminy Nakło nad Notecią.
4. Koszt całkowity dotacji wynosi 500 zł netto do każdej tony ww. odpadów. Dofinansowanie obejmuje koszty kwalifikowane zadania polegającego na usuwaniu odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.
Koszty kwalifikowane są kosztami niezbędnymi do osiągnięcia efektu ekologicznego. Obejmują wyłącznie koszty transportu i unieszkodliwiania/odzysku lub zabezpieczenia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.
Do obowiązków wnioskodawcy należeć będzie:
- transport odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu gospodarstwa rolnego do miejsca magazynowania, tj. PSZOK, Rozwarzyn 40 we własnym zakresie i na własny koszt. Firma odbierająca odpady dokona weryfikacji jakości odpadów,
- poniesienie kosztów związanych z należnym podatkiem VAT,
- ewentualne poniesienie kosztów wykonania usługi przekraczającej wysokość kwoty dotacji do 1 Mg odpadów (zostaną one określone po dokonaniu wyłonienia wykonawcy).
5. Przebieg zadania w zarysie:
• składanie wniosków do Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią lub przez ePUAP do dnia 12 maja 2023 r.,
• weryfikacja wniosków,
• wyłonienie wykonawcy zadania przez Gminę Nakło nad Notecią,
• uzgodnienie terminu realizacji zadania z właścicielami gospodarstwa rolnego i wykonawcą zadania,
• podpisanie umów dotacji: pomiędzy gminą a wnioskodawcami (beneficjentami końcowymi,
• przeprowadzenie zadania przez wykonawcę (orientacyjny termin realizacji zadania: do 31 października 2023 r.),
• rozliczenie finansowe i formalne dotacji.
6. Dokumenty wymagane do udziału w programie:
• formularz wniosku
• wszystkie zaświadczenia, decyzje i in. dokumenty o przyznaniu pomocy de minimis albo pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie podmiot otrzymał w roku bieżącym oraz w ciągu 2 lat poprzedzających lub oświadczenie o niekorzystaniu z takiej pomocy we wskazanym okresie – dotyczy rolników i przedsiębiorców,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - dotyczy rolników
WAŻNE:
Przedmiotowe zadanie zostanie zrealizowane pod warunkiem:
• nie przekroczenia górnego limitu krajowego pomocy de minimis przyznawanej na podstawie rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 1), w dacie rozliczenia umowy – dotyczy rolników.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks.P. Skargi 7, pod nr telefonu 52 386 79 75 – Justyna Szlachetka- pokój 13.