W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta i Gminy

Nakło nad Notecią


ul. Ks. Piotra Skargi 7

89-100 Nakło nad Notecią


Telefon: (+48 52) 386 79 00

Faks: (+48 52) 386 79 02

E-mail: urzad@gmina-naklo.pl


NIP Urzędu: 558-10-00-902 
REGON Urzędu: 000526222

NIP Gminy: 558-176-86-32
REGON Gminy: 092350895

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa (WRN))

Lead

Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią 
ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią

fax 52 3867 946
e-mail: rnl@umig.naklo.pl
pokój: 6,7

Dyrektor Wydziału:
Angelika Szachta
tel. 52 3867 947
e-mail: szachta.angelika@umig.naklo.pl
pokój: 6a

Podział i rozgraniczenie nieruchomości opłaty adiacenckie:
tel. 52 3867 948
pokój 6

Zasiedlenie komunalnych lokali, Komisja Mieszkaniowa:
tel. 52 3867 948
pokój 6

Administrowanie komunalnymi lokalami:
tel. 52 3867 950
pokój 6

Rolnictwo, zagospodarowanie gruntów, numeracja nieruchomości:
tel. 52 3867 950
pokój 6

Gospodarowanie nieruchomościami zabudowanymi, użytkowanie wieczyste:
tel. 52 3867 951
tel. 52 3867 951
pokój 7


Do podstawowego zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa należy:



1. W zakresie gospodarki nieruchomościami: 

  • zbywanie i nabywanie nieruchomości,
  •  użytkowanie wieczyste nieruchomości tj: oddawanie, rozwiązywanie, aktualizacja opłat rocznych oraz przekształcanie użytkowania wieczystego w prawo własności, 
  • oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,
  • prawo pierwokupu,
  • zwrot udzielonej bonifikaty od cen zbycia nieruchomości,
  • prowadzenie i aktualizacja gminnego zasobu nieruchomości,
  • rozgraniczanie nieruchomości oraz podział nieruchomości,
  • scalanie i podział nieruchomości,
  • uzgodnienie odszkodowania za grunty wydzielone pod drogi publiczne ( gminne),
  • naliczanie opłaty od wzrostu wartości nieruchomości zgodnie z przepisami dotyczącymi gospodarki nieruchomościami,
  • ustalanie numerów porządkowych budynków,
  • realizację zadań wynikających z przepisów ustawowych dotyczących infrastruktury informacji przestrzennej w części dotyczącej wydziału.


2. W zakresie rolnictwa: 

  • wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
  • współdziałanie ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
  • monitorowanie prac w rolnictwie i udzielanie pomocy,
  • wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego i posiadaniu kwalifikacji rolniczych,
  • współdziałanie z Komisją Rolnictwa Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią, Radami Sołeckimi oraz Kołami Gospodyń Wiejskich.

3. W zakresie spraw lokalowych:

  • proponowanie i przygotowywanie zarządzeń Burmistrza w sprawie ustalenia stawek czynszu oraz opracowywania i aktualizowania wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Gminy, w zakresie przydziału, zamiany lokali mieszkalnych oraz zmiany przeznaczenia lokali mieszkalnych,
  •  prowadzanie spraw związanych z wypłatą odszkodowań właścicielom nieruchomości, za niedostarczenie lokali socjalnych osobom uprawnionym na mocy wyroku sądowego,
  •  realizacja zadań związanych ze współpracą z zarządcami nieruchomości wspólnych i budynków stanowiących 100% własności Gminy.