W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta i Gminy

Nakło nad Notecią


ul. Ks. Piotra Skargi 7

89-100 Nakło nad Notecią


Telefon: (+48 52) 386 79 00

Faks: (+48 52) 386 79 02

E-mail: urzad@gmina-naklo.pl


NIP Urzędu: 558-10-00-902 
REGON Urzędu: 000526222

NIP Gminy: 558-176-86-32
REGON Gminy: 092350895

Rejestr wyborców

  • Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks Wyborczy ( Dz.U. Nr 21, poz.112 z późn. zm), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze ( t.j. Dz. U. Nr 158, poz. 941 z późn. zm).

  • Zakres gromadzonych informacji:

Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Rejestr wyborców w części A zawiera:

  1. dane osobowe obywateli polskich zameldowanych na obszarze gminy na pobyt stały oraz informacje dodatkowe do danych osób zameldowanych lub ostatnio zameldowanych na obszarze gminy na pobyt stały:
    a) co do których otrzymano zawiadomienie o pozbawieniu prawa wybierania albo informację o pozbawieniu prawa wybierania na podstawie przepisów odpowiedniego państwa członkowskiego
    Unii Europejskiej,
    b) wpisanych do rejestru wyborców w innej gminie,
    c) wpisanych do rejestru wyborców w tej samej gminie, ale zamieszkałych pod innym adresem niż adres ich zameldowania na pobyt stały, umieszcza się informację dodatkową po otrzymaniu
    zawiadomienia, o którym mowa w art. 20 § 3 lub art. 21 § 1 Kodeksu wyborczego, albo informacji o pozbawieniu prawa wybierania w państwie członkowskim Unii Europejskiej, przekazanej przez właściwy organ tego państwa.
  2. zbiór informacji dodatkowych obejmujący dane osobowe obywateli polskich, o których mowa w art. 19 Kodeksu wyborczego, wpisanych, na podstawie decyzji, do rejestru wyborców w miejscu stałego zamieszkania oraz informacje dodatkowe, o których mowa w § 6 ust. 1 i 2

Rejestr wyborców w części B zawiera zbiór informacji dodatkowych obejmujący dane osobowe obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi stale zamieszkałych na obszarze gminy, wpisanych do rejestru wyborców na podstawie ich wniosków oraz informacje dodatkowe, o których mowa w § 6 ust. 1 i 2..

  • Zasady udostępniania danych:

Rejestr wyborców udostępnia się do wglądu w urzędzie gminy na pisemny wniosek, zawierający dane umożliwiające ustalenie tożsamości wyborcy w rejestrze. Dane statystyczne o ilości wyborców uprawnionych do głosowania udostępniane na wniosek. Zasady udostępniania określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t.j. Dz. U .z 2011 r Nr 158, poz. 941 z późn. zm). Zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001 Nr 112 poz. 1198 z późn. zm) prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej. Potwierdza to również wyrok Sądu Najwyższego z 18 kwietnia 2012 roku (syg. V CSK 173/11), który wskazał, że ogólne zasady udostępniania informacji publicznej zawartej w  ustawie o dostępie do informacji publicznej mają zastosowanie również do rejestru wyborców.  Wszystkie dane podlegają ochronie na podstawie art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.).

Powiadom znajomego