Rejestr zamieszkania cudzoziemców
- Podstawa prawna:
Ustawa o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010 r. (Dz.U. z 2015r., poz. 388).
- Zakres gromadzonych informacji:
- nazwisko i imię (imiona);
- numer PESEL, o ile został nadany;
- datę i miejsce urodzenia;
- kraj urodzenia;
- adres dotychczasowego miejsca pobytu stałego;
- kraj poprzedniego miejsca zamieszkania;
- adres nowego miejsca pobytu stałego;
- podpis właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu;
- nazwisko i imię pełnomocnika, o ile został ustanowiony.
- adres miejsca pobytu stałego;
- adres miejsca pobytu czasowego;
- deklarowany okres pobytu;
- adres dotychczasowego miejsca pobytu czasowego, o ile go posiadał;
- Zasady udostępniania danych:
Na wniosek – dane statystyczne - dotyczące ilości mieszkańców, grup wiekowych, zameldowanych na pobyt stały, czasowy na terenie miasta i gminy Nakło nad Notecią.
Dane osobowe chronione ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.) udostępnia się,o ile są one niezbędne do realizacji ustawowych zadań, następującym podmiotom:
- organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
- Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
- komornikom sądowym - w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
- organom kontroli skarbowej i wywiadowi skarbowemu;
- państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
- Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi, w zakresie danych osób poszukiwanych.
Dane mogą być udostępnione:
- osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
- innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą. Na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114) , wydaje się, w formie zaświadczenia, pełny odpis danych dotyczących tej osoby. Dane osobowe podlegają ochronie i udostępniane są na zasadach określonych w art. 46 do art. 56 ustawy o ewidencji ludności w związku z art. 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.). Udostępnia się je na podstawie wniosku składanego na odpowiednim formularzu, którego wzór określa rozporządzenie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 243, poz. 1450).